10 December 2008

Jujur

Kadangkala aku terpikir....ada lagi ke manusia yg jujur kt muka bumi Allah ni?
Ntah la aku sdiri pun xtau sbb aku sdiri pun kadangkala x jujur jgk...
huhuhu apa yg membuatk' aku xjujur?
banyak sebabnya...
k la aku bgi cthnya....
aku xkan jujur ble org tanya tentang hal2 privacy aku yg aku pkir org lain xpatut tau & xperlu tau. Kedua nya aku xkan jujur ble ada org yg xjujur ngn aku.....bila aku jujur ngn seseorg aku sememangnya perlukan balasan kejujuran jgk drp org 2.
Adil la kan....
Bagi aku dunia ni adil...Allah pun maha adil sebab Dia xpenah membezakan hamba2nya....
apa yg membuatkan kita berbeza pd Allah adalah tahap keimanan seseorang pada Nya.
chewah mcm ustazah la plak...aku hanya bercakap ttg apa yg aku tau
apa yg aku xtau aku xnk ckp sbb aku xnk jd org yg xjujur.
cukuplah aku jujur pd diri aku n pd org2 yg jujur ngn aku jer...
aduhh brp byk jujur daaa......
jujur!!!!!
jujur!!!!
jujur!!!!

1 comment:

Emy Mellisa said...

Tapi tak jujur tak bererti kite jadi penipu kan..sometimes kite mmg tak boleh nak berterus terang sbb sesuatu yg privacy n org lain takde hak utk taw..
cheers ~_~